Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 1 maart 2021

Van achter naar voren.

Poeha, eindelijk. De winkels zijn weer open. Ik heb ze niet erg gemist, alleen de schoenen- en of sportzaak. Ik had wandelsschoenen nodig en om die nou op het www te kopen zag ik niet zitten. Schoenen moet je kunnen proberen. Vandaag was "24 Sport" open en ik reed er in de voormiddag heen. Ik verwachtte een mensenmassa, nou ja, in ieder geval een file van wachtenden. Maar behalve de drie verkoopsters en ik waren er slechts 2 klanten. Fijn voor mij.

Ik slaagde! Veel keuze was er niet, maar juist dit paar zit lekker!


Tussen het werk door wasten en spoelden we onze fietsen. Ze kregen olie op de critische plaatsen en zijn weer klaar voor een nieuw seizoen. Ik gooi er even wat Brabants door: "Oliede gullie dun ullien ok?"


De zon scheen, we reden een rondje door en langs de stad. Op een bankje zitten, niks doen, de zon op je gezicht. De arme chef werd de hele tijd gebeld ;-) maar gelukkig kon het telefonisch afgewerkt worden. 


Bij de haven werd een sleepboot schoongemaakt.


Gisteren kleefden we zwart linoleum op het bovenblad van ons bureau. Dat blad was niet mooi meer; versleten, lelijke vlekken. Logisch als het zoveel gebruikt wordt. Maar het bureau voldoet aan onze eisen. Dan maar opknappen. En het is echt mooi geworden. 



Van al dat werken wordt een mens best moe. Daarom namen we de auto zondagmiddag en reden een rondje over midt-Fyn. Bij Assens lag deze driemaster, die zeker betere tijden gekend heeft. Geen idee waar het vandaan komt en of het schip opgeknapt og gesloopt gaat worden.
"Loba del Mar" stond er op een geschilderde plaat en de naam van het schip is "Sunthoric". Waarschijnlijk gebruikt voor toeristische trips.


Op het laatst een kleurige foto van het schilderij en de tulpen. Ik hou wel van kleur.

4 opmerkingen:

  1. Het gedoe met de winkels is een groot probleem voor winkelier en klant.
    Hier nog steeds gesloten.
    Gelukkig was het niet druk.
    Nee mijn fiets is met de winter niet buiten geweest.
    Wel mooi weer om te bellen onder het fietsen.
    Het zwarte linoleum op het bovenblad van het bureau is mooi, had het vroeger ook.
    Informatie over de "Sunthoric". Hans
    http://www.e-pages.dk/lokalavisenassens/542/16

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dorien,

    lekker bezig!
    Ik mis de winkels nog steeds niet.
    Maar ja... ook bij mij verslijten de gympen.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat bij jullie de winkels weer open zijn. Dat lijkt mij ook fijn. En leuke schoenen heb je gekocht. Fijn dat de drukte meeviel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat is fijn dat het weer kan. Ik heb zelf wel online besteld, ook wandelschoenen, wel lokaal hoor, dat wel en ik wist precies wat ik wilde.
    Ps. ik vind je tafel mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!