Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 2 mei 2021

Another round

Voor wie het ontgaan is - en dat zullen er velen zijn - wil ik even zeggen schrijven dat de Oscar voor de beste buitenlandse film naar Denemarken ging. Een film van Thomas Vinterberg. Ik zag hem vorig jaar in de bioscoop en inderdaad: een film die het leven prijst. Vinterberg draaide de film toen zijn 21-jarige dochter bij een verkeersongeval om het leven kwam. Ze had net het manuscript gelezen en vond het een fantastich idee voor een film. Hij heeft de film én de Oscar aan haar opgedragen, voor Ida. In het Deens heet de film "Druk" = drank. In het Engels "Another round".

De laatste song die je hoort was Ida's favoriet en is van de Deense band "Scarlet Pleasure" met de titel "What A Life". Die ligt pt heel hoog op de Amerikaanse hitlijsten en wordt, naar zeggen, dagelijks gespeeld in NY. 


Als je kunt - als het weer kan -  dan kan ik hem aanbevelen.

4 opmerkingen:

  1. Wie weet Dorien, als we weer naar de FilmLiga kunnen, hebben we misschien het geluk dat hij daar wordt vertoond.
    Fijne zondagavond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook daar mag Denemarken trots op zijn. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Dorien,

    ik hoop echt, dat we deze hier te zien krijgen.
    Ik heb al eens eerdee films van hem gezien.
    Vond ze heel goed... Festen, Far from the madding crowd en natuurlijk Kollektivet.
    Ik ben fan!

    Kom maar op: bioscopen open!

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor de tip. Wat vreselijk voor die man om zijn dochter te verliezen zeg... Mooi dat hij de film aan haar heeft opgedragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!