Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 6 mei 2021

Lichte nachten?

Lichte nachten? Vergeet het maar. 

Regen, regenbuien, triest weer. Kil in huis; de kachel maar weer aan 's avonds. 

Ik voel me ook wat triest. Mijn vriendin is gisteren overleden. Rust in vrede, lieve Lissi. Dinsdag wordt ze begraven - heel traditioneel vanuit de dorpskerk. Bij een Deense begrafenis hoort een "bårebuket" letterlijk vertaald een brancaard boeket. We zijn met 11 oude vrienden; ik zorg voor de aanschaf. Gelukkig is er sms en mobil pay; dan gaat het allemaal wat soepeler. De rest van het geld gaat naar de kankerbestrijding, haar wens. Maar ze hield zo van bloemen - dus allebei.  

Het weer past dus wel een beetje bij mijn stemming.

De dagen gaan snel. We hebben het druk. Het is net of AL onze klanten orders hebben afgegeven. Kijk maar wat er op het prikbord hangt; er ligt bijna net zoveel op de werktafel.

Tja, het is toch geen fietsweer, tuinweer of buitenzitten-weer. 

En er komt vast een eind aan de regen...

5 opmerkingen:

  1. Dat weer maakt alles nog triester lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is hier in Holland niet veel beter, volgende week komen de ijsheiligen.
    Weer om gewoon te werken.
    Van harte gecondoleerd met overlijden van je vriendin Lissi. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is droevig, Dorien.
    Mooi, dat jullie met de vriendinnen samen de bloemen doen.
    Ik leef mee..
    Sterkte!

    Prettig weekend,

    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat verdrietig zeg. Heel veel sterkte.

    Mooi dat verhaal hieronder. Herkenbaar ook. Mijn schoonvader heeft hetzelfde gedaan (was ook uit hetzelfde geboortejaar trouwens).

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!