Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 16 januari 2022

We gaan alweer naar week drie.

 Van licht en donker; van zon en regen. 

Ik wachtte even in de auto toen de chef bij de groenteboer was. Die witte toren is de oude watertoren. Je kunt de sleutel halen bij de bibliotheek en naar de top klimmen, vanwaar je een mooi uitzicht op de stad hebt. Ik zou de zomer aanbevelen.


Gisteren kwamen Caroline en haar vriend Mikkel op bezoek. Mikkel moest even helpen met de chrome-cast die niet wilde werken. Even een her-start, haha, en een minuut later was het euvel verholpen. Kijk, daar hadden wij nou weer niet aan gedacht..pfft. Voor bij de koffie had ik en banoffee-taart gemaakt die niet te eten was vanwege de veel te harde caramel.

Maar het eten 's avonds was heerlijk. Stiffado met naan-brood en salade. Die arme Mikkel doet heel fanatiek aan de lijn en drinkt alleen maar van die poederdrankjes. Omdat hij toch mee aan tafel zat mocht hij de vragen op de quiz-kaarten stellen. 

Later speelden we Jeopardy. Het spel had ik een tijd geleden gekocht bij de kringloop. Het spel dateert uit 2005, dus een aantal "antwoorden" waren uit de tijd. Maar we hebben wel lol gehad en de chef en ik wonnen dik, want wij wisten het meeste uit de tijd dat die twee hier nog kleuters waren. Niet eerlijk? Nee. Maar we hadden wel een heel gezellige avond!


Toen ik eindelijk 's avonds laat op mijn mail keek zag ik dat er een overlijdensbericht - en rouwkaart lag. Een goede oude vriend was gestorven. Marinus; rust in vrede.


Vandaag huilde het weer een beetje (motregen) .... en werden we met onze neus op het feit gedrukt dat er aan alles ooit een einde komt. Maar ook een nieuw begin!


6 opmerkingen:

  1. Die witte toren is de oude watertoren. Je kunt de sleutel halen bij de bibliotheek, haalden wij ook ooit op vakantie, een museum bezoeken en dan zelf eerst de sleutel ophalen.
    Kwestie van vertrouwen en goed fatsoen.
    Mikkel is een bikkel,hij red het wel.
    Een logje met geluk en verdriet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dorien,

    ja... aan alles komt een eind.
    Het is waar.
    Maar gelukkig schrijf jij ook : "Maar ook een nieuw begin!"
    En daar houd ik van.

    Dus: Maar ook een nieuw begin!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hadden we vanochtend eindelijk weer een heldere dag. Het is dagen behoorlijk mistig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een heel mooi plaatje met die boten! De witte toren is trouwens ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig spelletjes doen op koude winteravonden, dat verzacht weer ander leed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie watertoren en leuk dat je de sleutel kunt halen bij de bieb en dan zelf naar het dak gaan.
    Dat kwamen we hier nog niet tegen, maar wie weet !

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!