Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 10 april 2022

Foto's en film.

Dat kunnen ze goed, de Denen, film, series en documentaires produceren. De nieuwe serie "Borgen 2" (ondertitel Het Rijk, de Macht en de Eer) is waard om te zien. Documentaires winnen vaak prijzen en nou deze nieuwe (Deense) film "De forbandede år-2" (de vervloekte jaren - 2) die we gisteren zagen in de bioscoop.  


Ik hou wel van "onze" bioscoop. Fijne stoelen, ruime zalen die nooit helemaal vol zitten. Plaats genoeg en je mag er alleen snoep of popcorn eten. En met de korting van de bioscoopclub kosten twee kaartjes niet meer dan 90 kronen (12 euro).


Pasen komt eraan. Zoals alles in dit land vieren we dat van te voren. De kinderen hebben deze week paasvakantie. Ik dook de kast in om wat paasversiering te pakken.


Mijn lieve dochter is weer terug uit New York. Tussenstop op Schiphol en daar kocht ze twee tijdschriften voor mij. Gezellig even rondneuzen in de Nederlandse taal. 


Een bijkomstigheid: de prijzen in New York rijzen de pan uit. Als je nog plannen hebt... 


Hier nog even Caroline die donderdag voor het eten zorgde. Lekkere taco's.


2 opmerkingen:

  1. Een goede documentaire is de moeite waard om te zien.
    Het verleden kunnen we niet genoeg benadrukken dat oorlog niets oplost.
    Hier geen vakanties, pas eind april.
    Het lijkt erop dat wereldwijd de prijzen blijven stijgen.
    Wel bekende Nederlandse tijdschriften een leuk cadeau. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Dorien,

    Borgen... dat heb ik gezien.
    Zal wel de eerste serie geweest zijn.
    Dus een nieuwe serie?
    ga ik ook zien. Vind 'm goed.

    Vrolijk Pasen...
    Ik ga vrijdag en zaterdag seideren...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!