Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 15 mei 2022

Adieu tv box.




Eerst was er het kijkgeld. Verouderd, inderdaad, dus de regering besloot een paar jaar geleden om het kijkgeld zoetjesaan af te schaffen. Weg ermee. Jonge mensen kijken geen tv of het gaat via de pc/laptop. Ooit stonden er antennes op alle daken. Die werden vervangen door centrale antennes en nu staan er zend-masten. En het tvsignaal komt binnen via een kabel. Maar ook dat is intussen achterhaald. Nu gaat alles via het net. 

Tot nu toe hebben wij een tv box; van Yousee (buitenland hier, dus geen ziggo of hoe het in NL heet). We hebben het kleinste pakketje; dat wil zeggen een beperkt aantal zenders, maar meer kijken we toch niet. Nu heb ik het tv abonnement opgezegd. Huppekee-weg ermee. In het vervolg wordt het alleen maar streamen. Via een google chrome. Die gebruiken we nu ook al regelmatig als ik TV2 wil zien, het gratis filmnet van de biblioteek of NPO voor een bietje nederlands.

Hier liggen mijn apps netjes op een rijtje op mijn telefoon. We hebben een chromecast meer besteld, voor de tv boven. En de komende betaling aan Yousee stopgezet. 



3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is inderdaad veel veranderd in de media, geen krakende middengolf meer.
    Je hebt het nu toch goed voor elkaar, alles binnen vingertop bereik. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk soms ook wel eens dat wij die van ons ook best kunnen wegdoen. Maar recent keken we er toch Boer zoekt vrouw mee : )

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!