Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 20 november 2022

November sneeuw.

Net als vorig jaar kwam de eerste wintersneeuw in november. Ik weet het nog, omdat Carl  rond die tijd een weekje bij ons was en de chef hem naar school reed. Het is maar goed dat we niet veel hoeven te rijden; de winterbanden gaan er pas over een week op (en dan is het vast weer warmer). Nu bibberen we wat bij  plus 2 graden en vorst aan de grond.


 

We maken het maar gezellig in huis met een kaarsje en een paar waxinelichtjes. We snoepen van de met chocolade overtrokken pepernoten, gekregen van een klant en ik brei aan een lang vest. Het dekentje daaronder heb ik ook gemaakt; lekker voor 's avonds.


We werkten een paar uurtjes in de werkplaats wat de uren verzet in deze donkere dagen. Om vijf uur 's middags trek ik de gordijnen dicht. Oooh, wat verlang ik naar de lichte dagen....zucht. 

Op de tv is het niks als sport. EM handballen en WM voetbal. Over dat voetballen in Qatar is hier heel wat te doen geweest, maar het schijnt dat men een standpunt heeft tot men een nieuw neemt.. Ik heb helemaal niets met sport op tv. maar vind wel dat het WM in een land dat mensenrechten voor de zwijnen gooit niet door de beugel kan.

3 opmerkingen:

  1. Denemarken wint het natuurlijk van ons, maar afgelopen nacht wel nachtvorst gehad.
    Voetbal volg ik ook niet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, we hebben ze nodig voor grondstoffen, dus laten we alle principes na wat gezeur voor de bühne gewoon los. Als Oranje verder komt, dan zit onze koning mét de premier ook op de tribunes. Geen enkel probleem en niemand kletst meer over de doden die gevallen zijn. Ik zie dat al van kilometers ver aankomen en met mij de meeste Nederlanders. Het wordt met de dag moeilijker om niet heel erg cynisch te worden, Dorien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In dit deel van Nederland gelukkig nog geen sneeuw. Al levert dat meestal wel mooie plaatjes op (maar dan moet ik wel naar buiten..)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!