Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 16 januari 2023

Even tussendoor.

Na een bar en boos weekend wat het weer betreft was het vandaag droog. Omdat stilzitten niet goed is voor de chef (en mij) namen we de fiets na de lunch. We gaven wat pakjes af bij het GLS ophaalpunt en fietsten langs een bruisende Lillebælt. Oef, het was veel kouder dan we dachten. In plaats van langs de winderige haven te fietsen reden we door de stad op weg naar huis. "Stoppen" riep de chef "we gaan warme chokolademelk drinken bij Frellsen. Oh, daar knapten we helemaal van op. Je krijgt er zelfs een gratis chokoladezoen bij. 



Op het plein voor het gemeentehuis wordt reclame gemaakt voor de komende Skills - event.  Daar laten de allerbeste leerlingen in opleiding hun kwaliteiten zien. Toen ik nog werkte was dat steevast een onderdeel bij het informeren van komende leerlingen. Skills = vaardigheden. Er wordt geconcureerd in alle beroepen/ambachten. Van stratenmaker tot kok, ja alles wat een handwerk vereist. Ook bejaardenverzorging hoort er in thuis net zoals bloemist. Ik hoop dat veel jongeren - uit het hele land, want het is een landelijk evenement - er inspiratie opdoen! Misschien ga ik zelf ook nog even kijken.... Als je op de link klikt kun je lezen welke ambachten er deelnemen. (in het Deens).


3 opmerkingen:

  1. Het is fijn genieten als het droog is en ook de hemel weer blauw gaat zien.
    Heerlijk genieten van warme chocolademelk.
    Goed om jongeren te stimuleren, we hebben de vakmensen hard nodig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Ik vind het ook een prachtig filmpje, dit was poging 3, toen is de Omnia-oven maar verkocht.

      Verwijderen
  2. Heerlijk zo'n tussenstop om wat te drinken! Dat maakt het fietsen veel leuker vind ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!