Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 7 januari 2023

Januari, de eerste week is al voorbij..

De drie koningen zijn weer naar huis, samen met de kameeldrijver en slechts één dromedaris. Dat wordt nauwen met z'n drieën. Gelukkig hoeven ze niet verder dan tot de bergruimte achter de kledingkast. Melchior had even zijn hoofd verloren, maar dat is weer gelijmd en zit als gegoten. Goeie reis heren en tot over elf maanden.

Het avondeten is naar bed. De pan met rijstebrij staat onder een dubbel laagje dekbed te smoren. Vandaag eten we simpel; rijstebrij met bruine suiker, kaneel en een klontje boter. 

Gisteren gingen de chef en ik uit eten. Dat was lang geleden. We gingen naar Atami, een sushi restaurant. Een voorstel van de chef die het toch een keer wilde proberen. Hij heeft altijd uitgeweken als het om sushi ging, "niks voor mij, rijstrolletjes met groente en vis". Maar het was lekker, en gezellig, en voor herhaling vatbaar. Ook zo leuk en doorzichtig dat je via een tablet de gerechtjes bestelde die je dacht lekker te vinden. 

En je kunt zo vaak bestellen als je wilt, zodat je zeker weet dat je je bordje leeg eet. 

Vandaag is het weer eens grauw en grijs. De chef heeft hoofdpijn van die nieuwe medicijnen en vroeg of ik mee ging fietsen. Een rondje langs het strand en de Lillebælt. 



Nat hè. is het dat bij jullie ook?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb sushi ook pas recent ontdekt. En nu vind ik het me toch een partij lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oma en de bemanning hebben de driekoningen uitgezwaaid, tot volgend jaar.
    Een gezellig avondje samen uit is toch een welkome afwisseling.
    Buiten is goed om de hoofdpijn kwijt te raken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me best comfortabel om zo telkens vanaf een tablet te kunnen bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!