Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 5 januari 2023

Regen, regen en nog meer regen.

Gisteren regende het de hele dag en niet zo'n beetje ook. De dames van de breiclub zouden hier komen en daarom haalde ik rond acht uur brood bij de bakker en ik nam de auto. Oh oh oh, wat was het donker. Je zag geen hand voor ogen...ik in ieder geval niet. Maar ik besloot ter plekke om een afspraak met een opticien te maken en daar kon ik vandaag terecht. Nu snap ik beter waarom ik zo slecht zie; het zicht van mijn linkeroog is slechts 50%. De opticien stuurde me meteen naar de oogarts. Omdat die ook zijn praktijk in het centrum heeft besloot ik om te kijken of ik daar een afspraak kon maken. Wat had ik geluk dat de oogarts zelf even aan de balie kwam en ik een afspraak kreeg voor as dinsdag. Nu maar hopen dat het niets ernstigs is en dat het misschien verholpen kan worden. Het is wat...ouder worden...bleehrr.

Omdat het echt geen weer was voor "iets anders" reden Sandra en ik gisterenmiddag naar Kolding Storcenter. Gewoon even rondsnuffelen, gezellig koffie drinken en bij- kletsen. Maar "er blijft altijd iets aan je vingers hangen" zei ons moeder vaak en inderdaad; we kochten allebei een jurk - en dat niet eens in de uitverkoop, maar wel met een beetje korting.




Er ligt werk te wachten in de zaak. We doen het rustig aan. Dat hebben we intussen geleerd ook al vind de chef dat ik af en toe mezelf te veel afpeiger. Haha, dat valt best mee, maar "Er is altijd wat te doen voor een huisvrouw" zingt de band "Venter på Far" (wachten op papa). Met een knipoog, want het is juist een parodie op de huisvrouw in de jaren zestig. 



Ik heb namelijk ook tijd om te puzzelen....mijn januari-verslaving. Maar ook hier...rustig aan. Hij is nog lang, die januarimaand.


2 opmerkingen:

  1. Regen, nou er valt genoeg.
    Las dat we in een hittegolf zitten.
    Je ogen kunnen best snel achteruit gaan, vaak merk je dat zelf te laat.
    Het is toch fijn om iets voor jezelf te kopen, geeft een positief gevoel.
    "Er is altijd wat te doen voor een huisvrouw", mag je dat tegenwoordig wel zeggen. LOL
    puzzelen is een gezonde verslaving. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van't zellufde... Ik wou een nieuwe leesbril, bleek bij de oogarts dat mijn "lichte" en al jarenlang stabiel blijvende staar nu in één oog was doorgezet; ook ik zat daar op 50% en ook ik zie slecht in het halfdonker. Over 14 dagen wordt dat oog geopereerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!