Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 7 februari 2023

En zo werd het dinsdag..

..and what have I done...

We bezochten Skills 2023. Op de Messe (beurs) hier op fietsafstand. Wat zijn er toch veel fantastische vak-opleidingen. Op de foto links boven staat de chef te praten met de komende "skilte-tekniker's". zij die reclameborden, raamreclame en zo al meer maken. Zijn vak - al 30 jaar. Hieronder een hele kleine verzameling, want er was nog veel meer...



We gingen twee keer naar de bioscoop. Zondag ging Sandra mee want die wilde oh zo graag die nieuwe Deense film: "Meter i Sekundet" zien. Een heerlijke film over een jong koppeltje met kind dat verhuist van het "bruisende" Kopenhagen naar een winderige uithoek in Denemarken.  We hebben genoten en gelachen. Want die uithoek was zo slecht nog niet.



De andere film zagen we gisteren. Ook een Deense. "Ustyrlig". Een film die gaat over een trieste periode in de geschiedenis van dit land. In de jaren vijftig, waar moeilijk controleerbare meisjes via de kinderbescherming in inrichtingen voor "zwakzinnnigen"  werden aangebracht. Een van die inrichtingen stond op het eiland Sprogø (daar waar de brug over de Storebælt nu overheen gaat). Een inrichting voor meisjes/vrouwen. Alles onder het mum van  zorg en voorzorg. Een heel indrukwekkende film, want Maren, de hoofdpersoon was eigenlijk alleen een jonge vrouw die graag wilde dansen en plezier maken.

Over die "Kellerske Institutioner" zal ik een ander keer schrijven.

Zaterdag had ik een etentje met mijn oude vrienden. Dit keer in een restaurant waar het helaas tjokvol was en je daardoor maar met een paar personen kon (bij)praten. We zaten met 11 man aan een lange tafel.

De chef fabriceerde heerlijke "fastelavnsboller" op zondag waarvan Sandra en Carl meegenoten. Hij kan er wat van, die chef!


Soezendeeg 

Ik zie net dat zoonlief zijn schrijfproject heeft opgehangen in de bibliotheek van Odense. 


Een koffer vol avonturen.

Nu trek ik m'n wandelschoenen aan voor een rondje "Interval-wandelen". Het is tenslotte weer dinsdag.

7 opmerkingen:

  1. Ik zou best wel eens een kopje koffie bij jullie willen komen drinken, met al dat lekkers dat hier voorbij komt zou je jezelf durven uitnodigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Skills 2023 lijkt me leuk om te bezoeken, reclame uitingen zijn niet weg te denken uit de maatschappij.
    Gezellig samen een filmpje pakken en daarna iets lekkers uit eigen oven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier waren ook automaten van een pakketdienst, maar die werden zelden gebruikt, dus verdwenen ze.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Lief je reactie: Goed gedaan ouwe, ja zo ga je voelen als je ouder wordt.

      Verwijderen
  3. Ik zie het al: van verveling geen sprake

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste lijkt me een heel interessante film.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!