Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 7 maart 2023

Hoe kan ik het nu druk hebben?

Al deze etiketten moesten geknipt/op maat gesneden worden. Wij zijn een kleinschalig bedrijfje, dus alles gebeurt met de hand. 



Zoals vermeld reden wij zondag naar Odense, waar we koffie en een stuk heerlijke zelf- gebakken taart kregen.

Bijkletsen.
Philip is al een echte tienerboy. Nieuw kapsel, hang naar moderne kleding en wat er verder al bij hoort.

Alle drie zijn ze in behandeling bij een fysiotherapeut. Niks ernstigs gelukkig. Vokseværk (groeipijntjes) bij de ene, een overbelaste schouder van schoondochter en een achillespees, die even in de wattenmand ligt en moet herstellen voordat er in april een marathon gelopen wordt. Drie keer raden wie dat (weer) gaat doen. 

Hier rijden we naar huis ("op huis aan" op z'n brabants). Heerlijk dat het inmiddels tot ongeveer half zeven licht is.








's Maandags naar de gym. Het hoort er tegenwoordig gewoon bij. Vaste prik.


Ik ben er in een mum van tijd op de fiets. Het was een heel zonnige maar ijskoude dag.



We zijn met velen...mannen maar vooral vrouwen, de meesten hebben een grijze kruin. 
Een uur lang, oefeningen op muziek. Polsslag omhoog, rekken en strekken, met elastiek, op de mat...nou ja, je kent het wel. 

Ik hoop dat ik er lenig van blijf.









Later op dezelfde dag naar de huisarts voor mijn jaarlijkse contrôle. Gelukkig mankeer ik niks. Ja, wat ouderdomskwaaltjes maar tegen oud worden bestaat geen medicijn. Mooi uitzicht vanuit de wachtkamer nietwaar. 

Vandaag was het interval-wandelen. Ondanks de kou was er een redelijke opkomst. In het hele land was sneeuwstorm voorspelt. Vanmorgen reguleerde men dat en tenslotte bleek dat het alleen in het uiterste noorden van Jutland sneeuwde. Al het tevoorschijn gehaalde materieel kon weer in de garages worden geschoven en de kinderen in Noord Jutland konden genieten van een extra vrije dag omdat men gisteren besloten had om de scholen dicht te houden. 

 
Omdat de breiclub vanmiddag hier kwam bakte ik een drømmekage (droom-cake) en makronmuffins (muffins met bitterkoekjes).  De recepten staan in de rubriek "echt deens eten" voor wie wil.

Vanuit de keukendeur heb ik kijk op de (nog bijna) volle maan en vanaf de slaapkamer zie ik Mercurius en Venus. 


Morgen krijgt de chef een fiets-test op de hartafdeling en ik moet nodig de diepvries ontdooien. En vast nog veel andere huishoudelijke dingen doen.

2 opmerkingen:

  1. Het leuke is dat je nu ook het eindresultaat van je arbeid ziet.
    De groeipijntjes die ken ik ook nog van mijn eigen jongens.
    Zolang je kunt bewegen is het leuk om te doen.
    Sterkte voor Chef tijdens zijn fiets-test. Hans

    @ De stad is al heel wat jaren aan het groeien en nu alles de lucht in.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!