Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 4 maart 2023

Hulpmiddeltjes.

Hoeveel mensen hebben er niet een bril? En/of een leesbril als ze ouder worden? En wat denk je van een gehoorapparaat? Of steunzolen of....ga maar door. Maar het is een hele klus geweest om de chef over te halen om een rollator aan te schaffen. "Ik ben geen ouwe vent!" Ja, je bent het wel; net als ik een oudere dame ben. De rollator is er gekomen en vorige week ging hij mee naar Flensborg. Taratata.,.de lange wandelstraat door het centrum werd gehaald (met een koffiepauze halverwege). Da's lang geleden. In de gewone alledag heeft hij hem niet nodig en ook het fietsen gaat fantastisch. Maar zeg nu zelf, een beetje hulp af en toe kan een mens best gebruiken. (PS, nu de kogel door de kerk is heeft hij ook een aanvraag ingediend voor een handicap-parkeervergunning. De huisarts was het er helemaal mee eens).

Een ander hulpmiddeltje is een nieuw hoofdkussen. Deze keer is het voor mij, want ik heb in de  loop der jaren een ietwat scheve nek gekregen. Als ik 's morgens wakker werd was die nek echt stijf en pijnlijk. Vorige week op de beurs probeerde ik een ander kussen en dat lag me toch lekker. Tempur met memory schuim. Maar op de beurs kostte het rond de duizend kronen (135 euro) en dat vond ik echt veel te veel. Ik ging aan het googlen en kocht er eentje bij een webshop voor omgerekend een kleine 40 euro. Dag "speciale aanbiedingen" op de beurs.


Ik slaap heerlijk en van die scheve nek heb ik nu veel minder last. 

Om alles een beetje te vieren en de dag glans te geven gingen we gisteren eten bij Kim's. Vier gerechtjes samen delen en koffie met taart na. De chef nam crêpes met ijs.


Vanmorgen - jawel op zaterdag - nog een hele stapel etiketten gemaakt. Geprint, gesneden, geslist, nu nog fijnknippen en stapelen. 3600 stuks.  Dat doen we morgen of maandag . 

Vanmiddag kwam Sandra met de drie kleinkinderen en de chef  bakte "hindbærsnitter" Lekker. Zo fijn dat de volwassen kleinkinderen ook nog graag komen💝. Carl en ik speelden een paar partijtjes schaak.
En morgen gaan we eens kijken hoe het leven er bij staat in Odense.  

3 opmerkingen:

  1. Niks mis met een hippe rollator! Je kunt tenminste een stapje in de wereld zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n traagschuim-kussen heb ik jaren geleden aangeschaft toen ik last had van een nekwervel. Ik had zelfs een kleintje voor op reis. Het hielp me echt goed bij het slapen! Maar omdat er ook rugklachten waren ben ik naar een orthomanuele arts gegaan. Die goeie man ben ik nog steeds diep dankbaar, want in 5 sessies heeft hij de boel weer keurig rechtgezet. Ik had geen pijn meer en dus kon het kussen vervangen worden door een normaal kussen. Maar ik heb het nog wel altijd goed ingepakt op zolder liggen, want je weet maar nooit. Fijn als er dit soort hulpmiddelen zijn. Een rollator is tegenwoordig zo gewoon, net als lopen met een stok. Wat maakt het uit? Als het doel maar bereikt wordt, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een zeker moment moet je over de schaamte heen stappen, het geeft je normaal leven terug.
    Het hoofdkussen heb ik ook, van Emma, het bevalt me goed.
    Een stevig kussen waar mijn hoofd gewoon recht op licht.
    Het is een gezellig weekend bij je geweest, wens je ook een mooie week toe. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!