Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 26 maart 2023

West en Zuid

In de korte vakantie waren we ook in Delft. Dat wilde mijn dochter graag (en ik ook). Wat een mooie, gezellige stad met een overzichtelijk centrum. Er waren maar weinig toeristen en nee, we hebben niets anders van Vermeer gezien dan de straten waar hij zelf ooit gelopen heeft. Er was buitenshuis meer dan genoeg te zien en van te genieten.

Over Delft vertel ik niet meer, daarvoor moet je bij Emie zijn ;-) want die woont in deze prachtige oude stad. 

Ik heb nog veel meer foto´s gemaakt maar daar staan allemaal mensen op en "ge wit maor noojt".

We reden weer terug naar het zuiden en ik verbaas me altijd weer over de drukte op de Nederlandse wegen op een "stille" dag.
We sloten af met een ritje naar "De Rode Haktol" (tussen Moergestel en Oirschot) en aten pannekoeken.



5 opmerkingen:

  1. Best wel bijzonder je nu een toerist in je geboorteland bent.
    Delft is zeker een mooie stad.
    Het is hier altijd druk, zelf in de stad, daarom is Denemarken zo prettig om tot rust te komen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ ik ben nog aan het oefenen met het stadslied, buren genieten mee.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat er weinig toeristen waren. Dat is dus een goede tijd van het jaar om naar Delft te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Dorien, ik lees het nu pas! Ik had wel even koffie met je willen drinken om he te ontmoeten als jij daar ook tijd en zin in had natuurlijk..Fijn dat hè de stad zo mooi vind, ik geniet er ook altijd nog van.
    Het is zo jammer dat ik geen melding meer krijg als je een blog plaatst, ik snap nog steeds niet hoe dat komt en wat ik er aan kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!