Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 15 april 2023

Een gewone zaterdag.

Dat betekent dat we verse broodjes bij de bakker haalden. Een keer in de week, want het is niet goed voor de lijn, ook niet voor de chef (te vet) en eerlijk is eerlijk, het voedt ook niet zo goed als een bordje pap of yoghurt. 


De regen blijft hier netjes 's nachts vallen dus vandaag wilde ik een uurtje in de tuin werken. Dat werden er drie;-) Ik heb gesnoeid, geknipt, geharkt en het pad geveegd. Om echt in de grond te wroeten is het te nat; kleigrond hier. Er staan een heleboel erantis en gele bloemetjes. De chef vindt het onkruid; ik laat het mooi staan. De hyacinten, paaslelies en de forsytia bloeien nog steeds en de tulpen steken boven de grond. 

"Hou eens even vast Mamalou". Er moest nog een kastje in elkaar gezet worden voor in de bijkeuken. Er moesten blikjes en flessen worden ingeleverd. Er moest een plank worden gehaald bij de bouwmarkt en een paar boodschappen moesten er ook gedaan worden.

Het bureau werd opgeruimd en ik kocht twee paar nieuwe schoenen. Niks spectaculairs te vermelden van het thuisfront. Ben ik heel tevreden mee 😄


3 opmerkingen:

  1. Verse broodjes zijn zeker erg lekker, maar een keer in de week blijft het ook zo.
    De gele bloemetjes zijn een mooie bodem bededekker.
    Wel een gezellige zaterdag. :) Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had vroeger ook katten, die vonden ze altijd wel een smakelijk hapje. Hans

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!