Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 20 april 2023

Garderobe...

 

"Jij bent de enigste die ik ken die er nog een zomer-en wintergarderobe op na houdt", zei mijn dochter. "De temperatuur is tegenwoordig bijna hetzelfde zomers en 's winters, op een paar extra warme en/of koude dagen na". 

Tja, misschien wel, maar ik doe het ook om op te ruimen in kleding die al lang niet meer gedragen wordt, want ik ben geen weggooier...helaas. Dus haalde ik alles uit de kast en had een zak vol voor "Kirkens Korshær".

Misschien toch goed dat ik niet zo'n grote kledingkast heb. Maar hij hangt nog steeds (te) vol...zucht.

Weet je wat ik niet snap? Dat wij hier ooit met z'n vieren hebben gewoond en al onze kleding in die kasten hadden. Ongelooflijk. Er zal nog meer wegmoeten! Misschien bij de volgende kledingwissel...;-)...





Gisteren was ik even op bezoek bij kleindochter. Wat heeft ze het toch gezellig gemaakt in haar appartement. Zo opgeruimd en schóón dat het is! We kletsten wat, dronken een kop koffie en wandelenden naar het Tøjhus, waar de studenten van de musical-academie een uitvoering hadden om hun zangschat te presenteren. Altijd weer een fijne avond met goede stemmen en een schat aan muziek. Daar genieten wij van. En ik beloofde om de tegenwoordig zo gewilde Sophia Scarf te breien. Dat doe ik met liefde 💓

3 opmerkingen:

  1. Dat vraag ik mij ook regelmatig af, hoe paste het met 6 mensen, terwijl er nu nog 2 wonen, en je ziet geen lege plekken?? haha!!
    En die Sophie scarf, daar ga je met veel plezier aan breien, een heerlijk project. En pas op dat je niet verslaafd raakt, ik breide er al een stuk of 6....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een winter- en een zomergarderobe. Wat ik best raar vind is dat er best veel mensen in de winter met korte mouwen rondlopen. Dat is toch hartstikke koud?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad niet echt een koude winter geweest, ik heb een keer een winterjas aan gehad.
    Als de kinderen de deur uit zijn, vult het huis zich opnieuw met je eigen dingen.
    Je kleindochter heeft inderdaad een fris appartement, met uitzicht. Hans

    @ The Fabelmans, lijkt me inderdaad een prachtige film, heb de trailer gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!