Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 23 april 2023

Marktonderzoek met een knipoog.


Caroline en ik reden gisteren de grens over om wat boodschappen in te slaan. Het was de bedoeling dat de chef meeging, maar hij was vreselijk misselijk en besloot om thuis te blijven.

Wij kochten limonade en reden daarna naar Handewitt. Een klein plaatsje met een klein pleintje waar toch van alles te koop is. We keken binnen bij KIK (zoiets als Zeeman), bij Rossmann, aten een durum bij de Döner hut en waren even in de Aldi. Caroline is altijd geïnteresseerd in wat er verkocht wordt in andere supermarkten en hoe het gepresenteerd wordt. 

Het was nog niet druk; we waren vroeg.

Maar het werd drukker vooral op de snelweg toen we naar huis reden. Vooral Duiters die naar de vakantiehuisjes wilden, Nederlanders die aan de mei-vakantie begonnen waren en een paar Denen die net als wij inkopen gedaan hadden.


Intussen was de chef redelijk opgeknapt (ik denk dat hij kou gevat heeft) en zo zaten we lekker op het terras in de zon.



Ik keek even in de moestuin waar de bessenstruiken al besjes aan het vormen zijn. De maggieplant die ik voor dood verklaard had steekt toch weer dertig centimeter boven de grond en de kruisbessenstruik groeit aardig.



Jeff stuurde foto's van de start van de marathon in Hamburg vandaag. Ze (hij is er samen met een vriend) hebben het weer mee! 15 graden en licht bewolkt met af en toe zon. Dat weer hebben wij hier ook. Voor morgen is er een regendagje voorspeld wat goed uitkomt want ik heb beloofd om koekjes te bakken. 


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig was de chef weer wat opgeknapt.
    Lekker even zitten in het zonnetje, ik heb hier ook zo’n hoekje waar ik dankbaar gebruik van maak bij de eerste zonnestralen. De bessen doen het goed, nog even geduld en dan wordt het smullen. Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Caroline, heeft heel mooi blond lang haar, die pik je er wel tussen de andere mensen uit.
    Wel gezellig met z'n tweeën op stap.
    Inderdaad de mei vakantie is begonnen en rust vind je wel in Denemarken.
    De natuur loopt goed uit, straks weer jam maken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!