Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 26 mei 2023

Niks bijzonders, gewoon de tuin in.

Gisteren werkte ik een aantal uren in de voortuin en zelfs al ben ik nu al maanden bij de gym, het zijn toch andere spieren die je gebruikt bij tuinieren. Enfin, het gedeelte vóór het huis is weer netjes. 

Hieronder de seringenboom en de "vaderdagsplant" die de vader der kinderen vorig jaar kreeg, de witte "koninginnestruik" noem ik haar en de margrieten. Zie eens hoe droog de grond is!
In de kas heb ik dit jaar kruiden geplant. Peterselie, soep-selderij, estragon, oregano en munt. In de rechterbakken komt sla in diverse soorten. 

Slechts twee tomaatplanten zette ik. Tomaten, komkommers, paprika en uien zijn hier vlakbij te koop bij de boer. Voor weinig geld en van heel goede kwaliteit. 

Bovenin de kas groeien de druiven. 



 In de groentetuin worden de bessen al groot.  Ook de kruisbes van vorig jaar gedijt goed. Hier heb ik ook kruiden staan, maggieplant, thijm, bieslook, citroenmelisse en daslook.


Ik ga maar even een rondje doen met de tuinslang.

1 opmerking:

  1. Ik mis de tuin wel, het is altijd dankbaar werk wat je doet in de tuin.
    Je eigen producten telen is ook spannend. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!