Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 17 mei 2023

Wisselingen

Bloemen in Sivota

Maandag was het 21 graden. Dinsdag 10 en vandaag is het niet veel beter. Er is een stormwind over het land gegaan en die wind neemt eindelijk wat af. Regen? Nee niet bij ons. Het is erg droog en die wind maakte het nog droger. 

De groentekas mag wachten; de groentetuin ook. Geen zin om buiten te werken. Nou, dan doe ik toch gewoon wat anders.

Gisteren was ik op bezoek bij Ruth die vandaag 80 wordt. Jammer dat haar geest veelal in het verleden ligt, maar ze kan zichzelf nog steeds helpen met een beetje assistentie van haar dochter. We kunnen er ook open over praten en ze hoopt dat het niet snel erger wordt. Ik nam bloemen mee en iets lekkers voor bij de koffie. Met een verjaardagskaartje erbij, want ze weet misschien vandaag niet meer dat ik er gisteren was. Shit Alzheimer!

Poeha, wat zijn de cakes en taartjes duur geworden bij de banketbakkers. Schandalig duur. Kocht je vorig jaar nog een aardbeientaart voor 60 kronen, nu moet je er 99 voor neertellen. En dat was nog wel bij de bakker in de supermarkt.  

Vanavond krijg ik twee oud-collegaas op bezoek en bakte daarom een oer-Hollandse appeltaart. Zelf doen scheelt veel; ergo vanavond eten de chef en ik zelfgemaakte flamkuchen. 


1 opmerking:

  1. Er zijn zulke grote verschillen in het weer, die vandaag behagelijk en dan lees je in Italië overstromingen en ergens anders weer verdroging.
    Ik weet nog van de bezoekjes aan Denemarken dat men groentetuintjes in een soort van kuil maakte omdat de zeewind de groente niet zouden aantasten.
    Alzheimer is ook een verdrietige ziekte.
    Zelf bakken is ook leuk om te doen, de prijzen zijn inderdaad flink gestegen, net als de winsten van de bedrijven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!