Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 3 juni 2023

Reikwijdteangst

Ik dacht echt dat ik mijn fietsbatterij had opgeladen...Maar ik was vergeten dat ik daarna nogal een aantal keren op de fiets ergens heen geweest was. Toen we gisteren middag besloten om naar TreldeNæs te fietsen om bij de camping een ijsje te eten had ik slechts drie "prikken". Normaal gesproken moet dat meer dan dertig kilometer reiken. Alleen zat de wind tegen. Er was maar weinig wind hier in onze beschutte tuin, maar best veel op de route naar Trelde. Oef, dan ben ik een echte schijtluis en bang dat ik misschien te weinig stroom zal hebben voor de terugweg. Ergo, ik ga "sparen", zet een heel lage ondersteuning op en de versnelling op twee. Met het gevolg dat ik pijn krijg in m'n nek van de inspanning en zware benen. Poeha, ik heb het gehaald! Nog net stroom genoeg om thuis te komen...met de wind in de rug is het een fluitje van een cent.

Deze video komt uit Noorwegen. Er staat een Deense tekst bij. Misschien kun je het lezen...of verstaan. Misschien heb je het al gezien. Bereik-angst....

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je angst, ik heb het ook een gehad een kilometer voor thuis accu leeg.
    Dan is het best zwaar fietsen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik heb dat ook wel eens gehad. Spannend. En eigenlijk hoef ik niet eens bang te zijn, want ik kan mijn fiets ook zonder ondersteuning wel mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zoon heeft sinds enige tijd samen met anderen de electrische auto. En dan heb je dat ook. Hij noemt het accu-stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik eventjes een elektrische fiets had, maakte ik me ook altijd zorgen over het aantal streepjes dat ik nog had. Wat een bijzondere en unieke ebike stress is dat eigenlijk : )

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!