Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 26 juli 2023

Iemand nog een partner nodig?

 


Sinte Anneke geef me een manneke 😇

Dat stond er op de achterkant van het kalenderblad.De feestdag van Sint Anna is vandaag.....Opschieten dus als je iemand zoekt.




Om even in de kerkelijke sfeer te blijven was ik gisteren in het kerkje van Egeskov waar Svitlana een concert gaf. 

Svitlana is een fenomenale pianiste! Echt! "Gudsbenådet", zegt men hier.

Ze speelde werken van componisten die invloed op elkaar hadden gehad. Het waren leerlingen, bevriende zielen en/of concurenten van elkaar.

Anton en Nikolai Rubinstein, Aleksander Siloti, Sergei Rachmaninov, Franz Liszt en Robert Schumann.



 Dit kleine kerkje leent zich uitstekend voor voor een concert. Het was MOOI.

6 opmerkingen:

  1. De feestdag van Sint Anna is wel het moment om een gelijk gezinde partner te ontmoeten.
    Dat moet toch een feest zijn.
    Een kerk heeft een mooie akoestiek voor een concert. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ zware Van Nelle heb ik ook nog gerookt, 45 jaar geleden dat ik ben gestopt.

      Verwijderen
  2. Ik dacht toch echt even dat je de chef weg ging doen :-) Maar gelukkig is dat niet zo. Egeskov.... is daar niet een groot kasteel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Egeskov is een klein plaatsje dat bij Fredericia hoort. Het kasteel Egeskov ligt in Kværndrup op Fyn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, we zijn daar inderdaad geweest lang geleden. Ik had de klok horen luiden...

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige plek voor een concert inderdaad! Mooie foto's heb je er van gemaakt. Het oogt beslist heel sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!