Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 14 augustus 2023

Einde van de schoolvakantie.

 De scholen zijn vandaag weer begonnen en zoals meestal komt dan het mooie weer terug. De lichte nachten zijn voorbij en de zon zakt elke dag een stukje verder achter de horizon. Nog even genieten dus!

Hoe het hier gaat? Gelukkig een stuk beter. Oef, ik geloof dat we net op het tijd thuis waren om een ziekenhuis-opname te voorkomen. Het vocht stond "hoog" in de longen van de chef en het heeft veel slapeloze nachten gekost om gewoon te kunnen ademen. Doorgaan met de dingen van alledag is meestal het beste. Er is een beetje gewerkt in de zaak, er zijn klanten te woord gestaan, de chef zette nieuwe handrem-rubbers op mijn fiets. Een nichtje van de chef kwam gezellig mee-eten omdat de anderen uit het gezin gingen "Bridgewalken" en we fietsten elke dag. Eerst een paar kleine rondjes, gisteren een ietsje grotere.  






Er lag weer zo'n enorm cruise schip in de haven.

"Disney Dreams"  en dat zorgde voor veel bezoekers in de stad. Of ze iets kopen betwijfel ik; op zo'n schip kun je immers alles krijgen.
Misschien gaat er wat lokaal kunsthandwerk en een souveniertje mee naar huis...



Ik ben niet zo voor cruises en/of all inclusive vakanties. Maar ieder zijn/haar meug.


Er waren veel gezinnen met kinderen aan boord maar ook ouderen met rolstoelen (voor hen is het natuurlijk ideaal!)


Ik deed wat tuinwerk en ik ging even kijken bij de "Kræmmermarked" (de venters-markt) hier vlakbij in Madsby. De chef ging niet mee, maar hij is lang zo moe niet meer en hoest gelukkig ook veel minder. Maar het vocht is nog niet weg! Dat gaat zo snel niet. Over twee weken is er weer een controle in de hart-kliniek. 

Op de rommelmarkt kocht ik vijf servet-ringen, Toen we een paar weken geleden uit eten gingen lagen de servetten dwars over het bord in een servetring en dat vond ik best leuk. Maar servetringen zijn "uit", niet modern meer. Op de rommerlmarkt vond ik er een paar. Voor weinig geld, want of ik ze nu echt ga gebruiken is nog maar de vraag.


6 opmerkingen:

  1. Inderdaad ook hier lopen de school vakanties weer op hun einde.
    Ik weet wat Chef door heeft gemaakt, het is een verzoeking.
    Heel veel beterschap gewenst.
    Nou zeker een flink cruise schip "Disney Dreams", maar Disney droomde ook groot.
    Wel leuke servetringen die je hebt gekocht. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een beetje wrang inderdaad dat als de scholen weer beginnen het weer ook opknapt. Dan hebben de kinderen in Nederland meer geluk. Het weer is hier nu eindelijk een stuk zomerser en het is nog vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het (langzaam) weer beter gaat met je man.
    Kan ik jou ook bereiken op een e-mail adres Dorien? Mijne vind je op mijn blog. Dan kan ik het patroon van de sjaal naar je sturen :-) Dat kladje, weet je nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn mail: uudorien@gmail.com (staat dat niet op mijn blog? Zal ik even tjekken)

      Verwijderen
    2. Hej Dorien, adressen står på bloggen. Jeg ser den nu.

      Verwijderen
  4. Ik vind ineens nu je het zo laat zien, servetringen leuk. Ik heb ze ook nog, maar servetten gebruiken we niet meer. Best jammer eigenlijk. Ik hoop dat de chef verder opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!