Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 29 augustus 2023

Radiostilte

Ik schreef geen enkel blogje; ik heb nergens op gereageerd. Omdat ik ziek was; zo ziek als een hond! De chef was ook ziek, Dochter was ziek en zelfs de ene kleinzoon ontkwam er niet aan. Na vier vaccines en een booster: corona!! Een of andere gemuteerde variant zorgde ervoor dat ik de laatste drie dagen als een spook door het leven ging. Mensch, wat zijn we allemaal ziek geweest...bleehr. 

Maar eh, het was al wat langer stil op het blog, nietwaar. Dat kwam omdat ik met Caroline een paar dagen naar Malmø was. Haar vriendin haakte op het laatste moment af. We boekten een toer met de Flixbus en een hotel. Zweden is goedkoop op dit moment; het vier sterren hotel midden in de "Gamle Stan" kostte ons 236 euro voor twee nachten. (met ontbijt).


De kosten van een toer met een Flixbus zijn goedkoop. Het zijn luxe bussen en het zijn heel vriendelijke chauffeurs. We hadden een stop van een paar uurtjes in Kopenhagen. Tijd om te lunchen en even de door de winkelstraat "Strøget" te lopen. 

"Københavns Rådhus" og "Det store stygge storkespringvand"

           Van daaruit nog een uur en we stonden midden in Malmø. Voor het station.


Malmø is een leuke stad. Eem gezellige stad en een schone stad. Het was 23 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, maar toen zag ik er niet zoveel van omdat ik destijds cursusleider was en we heel veel andere zaken bezichtigden.
Over Malmø meer de volgende keer.

5 opmerkingen:

  1. Zo, dat was dan een pittige coronabesmetting. Wie weet hoeveel erger het was geweest zonder de vaccinaties.

    Wat heerlijk zo'n uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corona is een spook dat nog steeds rond gaat, gelukkig weer hersteld.
    Gelukkig heeft Caroline weer een zonnetje in je leven geven.
    Is toch heel gezellig samen te genieten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ de meeste waren echt zorgzame liefhebbers van hun oldtimer.

      Verwijderen
  3. Jeetje, daar reken je toch eigenlijk ook niet meer op. Wel fijn dat jullie uitstapje al was geweest een wat een enige foto van jullie samen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn jullie weer hersteld. En dan op reis mogen met je kleindochter, dat is toch geweldig. Malmö is inderdaad een erg leuke stad.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!