Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 2 september 2023

Koninklijk bezoek in de stad.

Langzaam, heel langzaam krabbelen we weer overeind. Deze omikron/corona variant :(( oei, wat is die heftig geweest. Mijn lijf en leden doen nog allemaal pijn, mijn reuk is minimaal en niks smaakt! De chef is al langer ziek, maar begint gelukkig ook meer en meer te herstellen. Ik hoop dat we nu antistoffen hebben aangemaakt, want ik heb al m'n vertrouwen in de vaccines verloren. Het is lang geleden dat ik zo vreselijk ziek geweest ben. Nu is Caroline ook ziek;  besmet door mij.


Afgelopen zondag was het onze trouwdag. 48 jaar, t'is nie niks nie. We hadden gepland om ergens lekker te gaan eten, wat we dus uitstelden. En nog steeds uitstellen, want eetlust...ho maar!



We fietsten gisteren toch even naar het centrum. Dronning Margrethe was op bezoek. Het laatste bezoek van haar zomertocht dit jaar met het koningsschip, "de Dannebro".

Ze had geen mooiere dag kunnen uitkiezen dan deze zomerse dag. Heel de stad liep uit. 



De garderhuzaren waren erbij met al hun prachtige paarden. De koets was ook al eerder aangekomen en het schip blonk in de zomerzon. 

Het schip is al een vrij oud beestje; 91 jaar. De grootvader van koninging Margrethe begon met het bezoeken in het land per schip, koning Frederik de negende nam het roer over en daarna heeft Margrethe alle uithoeken van het rijk per schip bezocht. Ook de Farøerne en Groenland.

4 opmerkingen:

  1. Leuke dronning en bewonderenswaardig dat ze op haar leeftijd nog dit soort bezoeken aflegt. Lijkt me toch vermoeiend. Wat vervelend, dat jullie nog zo'n last hebben van de griep. Snelle beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind haar leuk, Margrethe. Ik hoop verder dat jullie snel opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte allemaal en goed herstellen.
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie 48 jarig huwelijk.
    Was het geen koninklijk bezoek voor jullie trouwdag?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!