Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 13 oktober 2023

Twee rechter handen.

Ik ben gelukkig getrouwd met een man die bijna alles zelf kan maken. Loodgieterswerk?: geen probleem, een thermostaat die lekt?: afvinken, stofzuiger kapot?: dat kan gemaakt worden, timmeren? okay! Iets aan de auto?: gemaakt. Een stopcontact dat niet werk bij dochterlief?: ik kom eraan. Een man die bijna van alle markten thuis is. Een echte handyman!

Ik schreef al dat hij een fles wijn en chokolade kreeg van de overbuurman, die hij overigens nog een beetje helpt met het aanvragen van offertes. Zondagavond, zoon en familie gingen net de deur uit, kwam de nieuwe buurvrouw links vragen of mijn man haar kon helpen. Ze had van de overburen gehoord dat hij bijna overal verstand van had. De thermostaat van de verwarming deed het niet; het was koud in huis en ze hadden een ziek kind. Huppekee; de chef kon het oplossen. 

Nu heeft hij maar meteen de knoop doorgehakt en zich gemeld als vrijwilliger bij de senioren-klusjeshulp. Als hij maar niet hoeft te kruipen, zwaar te tillen of op een trapje moet staan. Dat doet hij niet meer! En werken in de tuin laat hij grotendeels aan mij (en robotje Humperding) over ;-)





Hij kreeg van mij een grote plak zelfgebakken kruidkoek. 

Om je vingers bij af te likken.

4 opmerkingen:

  1. Samen vormen jullie een gouden team!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met twee rechter handen verveel je je nooit, weet ik uit ervaring.
    Een goede stap van Chef, veel ouderen zitten met kleine klusjes waar een vrijwilliger een helpende hand kan bieden.
    De tuin ziet eruit om door een ringetje te halen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kruidkoek.... mmmmm.... Kun je het recept geven? Ik wil hem proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe fijn zeg, dat hij zo handig is. En ook een leuke tijdsbesteding.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!