Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 25 oktober 2023

Zo'n dagje waarop niks werkt zoals het moet.

Er zijn van die dagen dat niks werkt zoals het moet. Zo'n dagje was het gisteren. Het regende en regende en het was natter dan nat. De wifi van de pelletkachel kon de eco-stand niet vinden. De on-line bibliotheek had opdates, zodat m'n app niet werkte. Het druppelde weer iets in de gang ook al heeft de chef het onderste gedeelte voorzien van een extra plaat met silicone erachter. En ik was meer dan nat toen ik thuiskwam van het interval-wandelen. 

Maar vanmorgen keek een waterig zonnetje door de wolken.


Ik kocht een regenpak. De chef belde naar een servicemonteur voor de pelletkachel. (Die wist niks van wifi, dus de chef ging zelf maar wat proberen). De eco-stand werkt weer! Hij dichtte de bovenkant van het kozijn aan de buitenkant. Nu houden we hopelijk alle regen buiten. En de bibliotheek-app werkt ook weer.

Vandaag werd zijn pacemaker gecontroleerd. De artsen in het ziekenhuis van Vejle spreken een taal die de chef beter begrijpt; veel technischer. "Het hart is een soort circulatiepomp, ledematen zijn leidingen". Dat snapt 'ie beter dan "we pakken uw hart in", wat de pedagogische staf in Kolding zegt. De twee ziekenhuizen werken samen als een, gebruiken dus ook elkaars journalen, maar je moet ze er wel even opmerkzaam op maken. 

Ik kocht mijn regenpak bij Harald Nyborg. Daar is het al kerst..... Maar eerst Halloween, dat vieren vooral de kinderen hier. 


Carl kwam vanmiddag de afgewaaide bladeren opruimen. Drie volle vuilniszakken gingen in de aanhanger. Nu kan ik door de bomen het bos weer zien en als er wat drogere dagen komen zal ik eens gaan snoeien. 

3 opmerkingen:

  1. Het zijn van die dagen dat je beter in de bed kunt blijven liggen, maar dat gaat ook vervelen.
    Maar het kwam toch weer goed.
    Goed om te lezen dat het met chef zijn pacemaker goed werkt.
    De feestdagen komen er aan en Carl is een zonnetje voor je. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denken in oplossingen, da's duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!