Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 29 januari 2024

Januari dingen

Ken je dit kinderliedje nog? Van de Schellebellen....lang geleden

M'n wekker was stuk en de brug stond open
M'n band was lek dus ik moest gaan lopen
Katrineke, kom, kom
Verzin wat anders, verzin wat anders
Katrineke, kom, kom
Je bent te laat, maar waarom

Tja, ik moest lopen naar de gym vandaag, want mijn band was lek. Die van het voorwiel notabene, pffft daar zit de el-motor in. Hopelijk kan het zonder al te veel problemen gemaakt worden. 

Ik kwam vijf minuten te laat bij de gym. Pyt! 

Toen ik thuis kwam had de chef al een nieuwe binnenband gekocht en was hij bezig met het monteren van alle delen. Zei ik het al niet eerder? Wat een geluk met een handyman!


Na de lunch fietsten we met z'n tweeën naar de stad want de chef moet aan de bril. Zijn ogen waren al eerder gecontroleerd maar ik moest(mocht) mee om een montuur uit te zoeken. We vonden wat we zochten en over een kleine week is de bril klaar. 

En wie huist er naast de opticien? Een goede bakker!  We kochten twee fastelavnsboller (vastenavond gebakjes)....mmmm.
Het lijkt alsof er een gezichtje op staat en dat is ook de bedoeling. Een navolging van de zo bekende kajkage.









De afgelopen dagen heeft het land hier op z'n kop gestaan vanwege het feit dat DK in de finale heren-handbal kwam. Ik hou helemaal niet van sport op tv en heb dan ook geen enkele wedstrijd gezien. Er was weinig anders te bekijken en daarom gingen wij naar de bioscoop en zagen "The Holdovers". We hadden de zaal voor onszelf ;-). Over de film hebben andere bloggers al geschreven.


Het was voor de tweede keer deze week dat ik in de bios zat; woensdag zag ik samen met dochter en kleindochter de musicalfilm "The Colour Purple" gebaseerd op het gelijknamige boek van Alice Walker. Wij hebben genoten en de film heeft mooi slot (zoals dat meestal het geval is in musicals).


Na afloop gingen we met z'n drietjes eten bij Kim's Køkken. De chef en de ene kleinzoon waren naar de schuttersclub en aten bij...Mc Donalds ;-) Carls keuze.

Nog even: de puzzel is af. Het was een moeilijke maar hij is klaar; zo kwam er ook een einde aan mijn puzzelmaand. 


5 opmerkingen:

  1. Het kinderliedje ken ik nog wel, jammer dat het je werkelijk is overkomen.
    Je boft zeker met je handyman.
    Een goede bril is heel wat waard, je ziet alles toch scherper.
    Het is zeker stil in de bioscoop, alleen jij en een vrolijke Chef. Hans

    @ Een melkjunge is een melkbus, die gebruikte mijn ouders ook tijdens vakanties, best wel koel en goed afgesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ het Papieren muizentrapje ken ik wel, al vroeg geleerd op de kleuterschool. :)

      Verwijderen
  2. Het liedje ken ik niet en de Schellebellen ook niet. Leuk. Dat gezichtje ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man handbalde en was best fanatiek. Ik moet zeggen dat ik het maar een harde sport vond. Ik ben blij dat hij gestopt is op een bepaald moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat liedje ken ik zeker. Heb het net even voor mezelf gezongen. Jammer van je fiets, gelukkig heb je een handige man, het zou hier frustratie opleveren. Twee van onze kleinzoons handballen. Of zij ooit Oranje gaan halen? Geen idee, maar dat zou toch leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!