Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 9 januari 2024

Snuffeltje.


Gisteren bracht ik de dag door op de bank in de kamer. Al niezend en snuivend en met betraande ogen. Snip verkouden dus. (de chef heeft mij vast aangestoken). Die rode huis-sokken breide ik voor mezelf van restjes wol. Lekker warm! Voordeel van een dagje bank-hangen is dat ik wel fijn een boek uit kon lezen.

Vandaag gaat het stukken beter. Ik deed lopend wat boodschappen want de wegen en fietspaden kunnen gevaarlijk glad zijn. Zo ziet onze straat eruit.


De vuilnisbak zat weer dichtgevroren. Dat wist de de-icer op te lossen. De zakken konden erin,


 Ik bakte een peperkoek, hielp even mee in de werkplaats, ruimde de droge was op en nu is het genoeg.. Ik ga maar weer "lui" zijn, of heet dat "herstellen"? Haha.


4 opmerkingen:

  1. Herstellen klinkt prettiger dan lui zijn. Dat laatste ben jij nooit als ik al jouw bezigheden lees. Neem de tijd om beter te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou gewoon nog even doorgaan met herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch legt een bank lekker als het buiten vriest.
    Het is duidelijk meer winter in Denemarken dan hier.
    Als de container deksel vast zit, kun je er gewoon een harde klap op geven en dan is de deksel los.
    Dan is warme peperkoek wel zo lekker als het koud is. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Bij het gestolen helmpje, dacht ik gelijk aan je fietshelm die op het dak was gegooid.

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!