Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 18 januari 2024

Winterwandeling, en wat koor-info.

Ik veegde paadjes en strooide zoutkorrels. Ik nam de fiets om naar de binnenstad te gaan, maar ach en wee, de fietspaden lagen vol sneeuw. Ik reed stukjes over de wel-schoongemaakte stoepen (ook lang niet allemaal) en stapte vaak af om met de fiets aan de hand door de sneeuw te stappen. Ik had afgesproken om met een vriendin over de wallen naar het strand te lopen. 

Dat was gisteren en het weer was prachtig. Zon, helder en koud. Heerlijk voor de longen.

Hier zie wat de najaarsstormen met ons strand hebben gedaan. Heel veel zand is weggespoeld en op andere plekken ligt het vol met boomstammen en kreupelhout. 

In de binnenstad en bij het strand lag veel minder sneeuw dan bij ons. Dat maakte van  het wandelen een (foto) feestje. Hier knipte ik Lisbeth.

Vandaag had onze koorleidster Kirstine een handgeschreven stuk papier bij met de data en evenementen voor het voorjaar 2024.  De vierde mei is het de bedoeling dat we meewerken aan een groots opgezet "feestconcert voor de vrijheid". Diverse koren, de Bigband, het Zesde Juli orkest en andere tot nu toe onbekende muzikale deelnemers moeten daarom samen een aantal keren oefenen. 

Toch wel leuk om ergens naar toe te werken.


Nu m'n stem wat bijscholen; die was aan de schorre kant vandaag.



3 opmerkingen:

  1. Ook hier is er nu meer sneeuw gevallen, vooral in het zuiden van het land.
    Mooie wandeling in het winter wonderland.
    Het belooft een mooi jaar om te zingen met het koor te worden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een prachtige witte winterdag. Vandaag is het hier ook wel een beetje zo, maar wel met veel minder sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi daar bij jou. Hier ook hoor. Ik had niet durven fietsen. Ben zelfs bang om te vallen als ik gewoon loop in de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!