Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 25 februari 2024

Gewoon-gewoon.

Voor je het weet zijn de dagene gewoon weer gewoon. Nou ja, wat je gewoon wilt noemen. Als je een zaak hebt ligt er "gewoon" altijd een order te wachten. Die maakten we donderdag voor een groot gedeelte. De rest deden we vrijdag, tussen de leuke aanloop door. 

Een vriend van de chef kwam op de koffie; Jeff kwam lunchen en bleef een paar uur gezellig hangen. Later kwam de overbuurman met een paar vragen. Of de chef de tekening voor zijn aanbouw kon maken. De chef heeft immers de opleiding "byggetekniker" (bouwtechniek), dus zoiets kan hij wel. Toen was vrijdag alweer voorbij. 

Zaterdag werkten we een aantal uren en gingen vroeg in de avond naar de film. Gezellig. Een Deense film waar ik wat meer van had verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken.

Vanmorgen stond ik op en draaide de douchekraan open. Oef, alleen koud water. De doorstroom-waterverwarming was kapot (wij hebben stadsverwarming; water dat centraal verwarmd wordt o.a. door afvoerwater van bedrijven en via ondergrondse buizen bij ons terecht komt). 

Na wat onderzoek wist de chef dat het aan twee dingen kon liggen en belde Caroline en Caspers vader. Die kwam vanmiddag even kijken en inderdaad, er moet een nieuwe thermostaat op. Die plaatst hij morgen 👍. Zo fijn!

Ook vandaag werkten we een flink aantal uurtjes in de werkplaats. Zo is het als je een zaak hebt en er een weekje tussenuit bent. Morgen nog even, dan kan die order verstuurd worden. 

Ach, weet je; het heeft bijna het hele weekend geregend en we hebben ons geen uurtje hoeven te vervelen ;-). Alleen de stríjk ligt er nog...die kan wachten. 


Ik zag later op de middag nog een oude film op Youtube. Daar liggen veel "Period Drama's" en die cast ik op het tv scherm. Tijdens de vakantie zag ik Jane Eyre, Sabrina , The Whole Wide World en vandaag A Mariage of Convenience.  


Even zitten in de "luie" stoel met een breiwerkje. 


PS: De sneeuwklokjes en de erantis bloeien nu hier. 




3 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je je nooit hoeft te vervelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In een eigen zaak is altijd wel wat te doen.
    Goed om een balans in werken en ontspannen te vinden.
    Er zijn mensen die van koud douche houden, maar ik niet.
    De regen lijkt wel aan te houden, dan is het genieten in je warme huis. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een groot fan van Gewoon. Ik vind dat dit zwaar onderschat wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!