Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 6 februari 2024

't Is net een zwembad hier.

Regen, regen en nog meer regen. Overal plassen; grote plassen water. De stoepen en terassen rond het huis staan blank.Het heeft nog nooit zoveel geregend als de afgelopen tijd. Het is zelfs geen weer voor mijn wandeling vandaag. Nou ja, dat komt eigenlijk ook goed uit, want ik heb om half een een kappersafspraak. 


Weet je wat dit is? Dat is een speciaal gemaakte tang om de wasmaschine te maken. En dat ding ernaast is het slotje van de wasmaschine deur. Dat ging namelijk kapoet en als het slot een fout aangeeft, tja, dan staat er in de handleiding dat je een monteur moet bellen. Dat deed ik eerst, want de chef was niet thuis. Een vriendelijke stem maakte mij erop attent dat het 800 kronen (108 Euro) kost als er eerst iemand langs komt om de fout te vinden en daarbovenop komen de reparatiekosten. Een uur werkloon, voorrrijdkosten en het slot. Oef! dat kan aardig oplopen. Ik wachtte tot de chef weer thuis was. Gelukkig maar. De fout had ik allang zelf gevonden en de chef bestelde een nieuw deurslot (zo'n electronisch deeltje) bij Nettopower. Een video op Youtube wees precies hoe je zo'n slot kunt vervangen en gisteren kwam het pakje met slot al binnen. Een makkie, totdat de metalen ring, die in de gummiering zit aan de beurt was. Op de video zag het er zooo gemakkelijk uit, maar de werkelijkheid was anders. Na enig zoeken zagen we dat je er een speciale tang voor kunt kopen. Alleen was die nergens anders te koop dan bij een webwinkel. De chef vond een andere oplossing; kocht een tang, en lastte er twee langere spitsen aan en hoepsakee, gelukt!

Het deurslot kostte 344 kronen (Euro 46), de tang 50 (6.50 E). Ik denk dat we heel wat bespaard hebben. 

3 opmerkingen:

  1. Ik zei het al eerder: wat heerlijk zo'n handige man. En die regen is vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, Chef heeft het maar mooi gefikst, dat scheelt een hoop geld.
    Hij heeft het tangetje slim gemaakt. Hans

    @ ben nu nog benauwder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ voel met wel beter, minder kortademig en goed geslapen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!