Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 13 februari 2024

Zouden ze het expres doen?

Ik maak meestal een lijstje met de levensmiddelen die ik moet hebben bij de supermarkt. Vanavond komen dochter en kleindochter eten en ik wil Red Thai Curry maken. Daar moet  o.a. rode curry pasta in. Die hebben ze niet overal, maar wel bij Føtex. Maar mensch, ik zocht me lam naar de spullen die ik hebben moest. De curry stond niet meer bij de kruiden, de lime lag niet bij het overige fruit. Bloemkool en squash lagen ook niet bij elkaar in de buurt zoals je zou verwachten. Tot slot moest nog wat pleisters hebben ( nee, niet voor de curry 😀) en ook die waren verstopt ;-). Na even vragen: Gevonden!


Supermarkten veranderen regelmatig hun inrichting, want als je zoeken moet valt je oog misschien op veel andere dingen die je misschien ooit nodig kunt hebben. Tactiek, denk je ook niet. Ze doen het namelijk expres ;-) 


Alleen de melk blijft staan waar die staat; helemaal achterin. Dan moet je namelijk de hele winkel door en kun je "verleid" worden om veel meer dingen in je mandje te stoppen.

5 opmerkingen:

  1. Wat voel je je dan dom hè, als je iets niet kunt vinden? Wij lopen ook regelmatig een rondje door de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een beleid van de winkels, anders gaan klanten gedachteloos winkelen.
    Nu houdt men de klant scherp, nou ja voor eigen omzet natuurlijk.
    Een supermarktketen heeft ook altijd een proefwinkel om te onderzoeken hoe klanten zich gedragen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Hier is alleen de 800ste aflevering gevierd.

      Verwijderen
    2. @ mooie herinneringen, zo bleven we toen warm en schoon.
      Maar de gaskachel was wel luxe na de kolenkachel.

      Verwijderen
  3. Helemaal waar en die curry ziet er heerlijk nuit!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!