Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 8 maart 2024

Het was een volle week...

In het vorige blog schreef ik al dat de maandagmiddag gebruikt werd om de Dali-tentoonstelling te bezoeken. Dinsdags is het mijn "wandeldag" en daarna vlug, vlug op de fiets naar de huisarts voor mijn jaarlijkse "update". Dat onderzoek en het bloedprikken deed de doktersassistente waarna ze een afspraak vastzette voor een gesprek met de huisarts. De dokterspraktijk is gesplitst in twee; nu wordt alles her-registreerd. Ach ja, een dokter moet ook geld verdienen en het is voor mij hopelijk een geruststelling als alle gezondheids-cijfertjes kloppen. Dat hoor ik over twee weken. 

Woensdag was het breien bij Herdis. Zij en haar man zijn een maand geleden verhuisd naar een flat in Middelfart. Prachtig gelegen aan het water.





De muren zijn nog kaal, er moest nog een buffetkast komen, maar de meeste dozen hadden ze uitgepakt. De flat heeft een heel groot balkon en tja...daar komen de meeuwen op af! En de duiven! En die schijten alles onder. Zo zie je maar weer; elk voordeel heeft zijn nadeel. Aan het water wonen ook.
Na de middag reed ik nog "even" naar Kolding om materialen voor de zaak te halen, want tussendoor moet er ook gewerkt worden. Het merendeel daarvan doet de chef, want de vrouw des huizes is vaak de hort op ;-) 

Donderdags gaat de voormiddag met zang. We oefenen voor  het optreden de 4 mei, maar niet iedereen wil of kan meedoen aan de uitvoering. Dat gaf natuurlijk wat gesoebat, want de "nietkomers" hebben geen zin om iets te zingen wat de 4 mei betreft. Als compromis zingen we dus maar één sats per keer. Een dame zei gelukkig "we zijn toch een koor, en dit zijn ook liederen". Zo is 't maar net.

Gisterenavond lostte ik mijn kerstcadeau in en ging samen met kleindochter naar de musical "Avenue Q". Wat hebben we genoten; gelachen, geklapt; heerlijk. 


Een musical met poppen á la the Muppetshow; die vond ik ook altijd geweldig. Gewone acteurs en poppen, allles zo georganiseerd en syncroon. Zo goed gezongen, gedanst en gespeeld. Top!


Vandaag ruimde ik op. 

Caroline heeft een stand bij de tweedehandszaak Kirpu tot eind maart. Ze verkoopt kleding en prullaria. Dochter heeft er ook wat kleren hangen en ik zei dat ik ook best wel een hoop weg wilde doen. 



Straks komt ze om er prijskaartjes op te hangen en dan zullen we het naar de winkel brengen.

Ja, ja, ik kom mijn tijd wel door.

Op het laatst nog een foto van de "keizerskroon" (zo heet ie hier). Die staat zo te pronken met zijn roze bloemen dat je er blij van wordt.



3 opmerkingen:

  1. Weer een gezellige leuke week. Hopelijk kan er iets aan die vogeloverlast gedaan worden, want dat is jammer als je net bent verhuisd. Dan wil je toch ook op je balkon kunnen zitten!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hoeft je ook niet te vervelen, hè? Wat een hoop gezelligheid en nuttige dingen heb je weer in één week gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De huisarts is ook een onderneming geworden.
    Een mooie flat zo aan het water.
    Opgeruimd staat netjes en is een ander weer mee geholpen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!