Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 12 april 2024

Aprilweer in het hoge noorden...

...Daar is niks aan!  April hier is regenachtig en bewolkt met een temperatuur die blijft schommelen rond de 12 graden. Saai weer, nietwaar. Ik wandelde mijn dagelijkse rondje en ontmoette een pracht van een slak op het wandelpad. Dag slak; lekker weertje voor jou?


We werkten vandaag allebei een beetje in de zaak en ruimden daarna op in de kruidenkast. De chef had een nieuwe voorraad besteld en ik maakte meteen het kastje schoon.

Gelukkig heeft hij jaren geleden glazen deurtjes voor het kastje - dat boven het fornuis hangt - gemaakt; dat helpt heel veel tegen vetafzetting. Kruidenpotjes hebben best veel plaats nodig en die heb ik niet in de keuken. Dan maar boven het fornuis...


Ik heb gelukkig wel een paar hele goeie boeken.  Eentje op mijn tablet (dat ligt even aan het stroom-infuus) en deze twee: 

Het boek links (Pelgrim) is het zesde van een serie. Spannend, weer een thriller. Ik vond dit bij de Kringloop voor een vijfde deel van de prijs in de boekhandel. 
Het andere ( De geheime dochter) is een indrukwekkend verhaal  dat speelt in Indië en Amerika; over armoede en adoptie, over verschillen en over de liefde voor kinderen.
Ik kreeg het van mijn schoondochter met de kerst en het is ook een tweedehands-doorgeefboek. Ik ga me niet vervelen ook al blijft het wat somber buiten.

3 opmerkingen:

  1. Voor de slak is het prima weer, lekker vochtig.
    De kruidenkast ziet er weer schoon en pittig uit.
    Tijd om een boek te lezen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden echt een prachtige dag vandaag. Net zomer. Wat knapt een mens daar toch van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het enige voordeel van slecht weer: je leest weer wat meer!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!