Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 14 april 2024

Burgers, buiten-zijn en boek.

Wat is dat toch met al die "burgers" op de menukaarten?!?

Zouden zoveel mensen echt daarvoor kiezen?

Ik had gisteren een etentje met Suzana. Een vriendin die zes jaar geleden naar Sjælland verhuisde en die ik niet zo vaak zie. Ze heeft haar werk in Middelfart aangehouden en als ze weekenddienst heeft gaan we af en toe samen ergens eten en bijpraten. We probeerden twee maal restaurant Mauritz, maar gingen gisteren naar Café Rita, dat overal aanbevolen wordt. De service was dan ook top... alleen.. op de menukaart vulden de "burgers" weer de helft van de kaart. 

Gelukkig was er een salatbowl met warm-gerookte zalm en rookaascrème en die was zalig. (alleen een veel te grote portie voor mij). Enfin, we zijn weer bijgepraat.

Overigens kun je van de weervoorspellingen hier niks op aan. Het was gisteren namelijk mega fijn weer; helemaal niet grauw en koud maar warm en zonnig, Carl de tuinman ;.) kwam en we hebben de struik/boom naast het huis gekortwiekt. Ook een hoop onkruid weg geschoffeld en de zaak naar de stort gereden. Twee bakken vol. Gelukkig maar want vandaag waait het flink en de zon zit grotendeels achter de wolken.

Ik wandelde natuurlijk een van m'n rondjes en zag dat de "miniby" ons kleine plaatselijke Madurodamstadje weer geopend is.


En ik zag de bos-anemoontjes.


Overigens heb ik het boek van Shilpy Somaya Gowda, dat ik op mijn vorige blog zette, in een adem uitgelezen. In het Engels heet het "Secret Daughter". Echt een heel mooi boek.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat ze er de komende week ook naast zitten. Kou en veel regen. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet zelden nog buiten de deur, maar de burger vind je hier ook vaak op de kaart.
    Zo was het hier vandaag een prachtige dag, terwijl men slecht weer had voorspelt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!