Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 8 mei 2024

Niet zichtbare handicaps.

Gisterenavond ging ik even luisteren naar een optreden van het jongens-en mannenkoor in Christianskirken. 
Er zitten parels van stemmen bij, kan ik je vertellen. De allerjongsten zijn een jaar of acht, de oudsten al lang gepensioneerd. 

Er is plaats voor allen, ook voor hen met een handicap. 
Rechts staat een jongen met een rollator. Hij zingt een mooie bas.
En in het midden staat een jongen met een zonnenbloemsnoer om. Als het hem teveel werd ging hij even bij zijn moeder op de voorste bank zitten. Hij heeft geleerd om daarna stilletjes weer terug naar zijn plaats in het koor te gaan.
Vooraan staat de koorleidster. Zij, die ook ons Longenkoor begeleidt. En dat jongetjes links, met de trompet, is haar zoontje. Een muzikale familie, want haar man is ook musicus. 


 Je kunt hier bij de apotheken, drogisterijen en diverse supermarkten gratis een zonnenbloemsnoer halen. Wil je meer precies aangeven wat voor een handicap je hebt, dan kun je dat erbij vermelden.

Bv, "ik heb afasi, adhd, een hersenletsel, ptsd, dementi" enz.

Een heel goed initiatief vind ik. 


3 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij een heleboel onbegrip op die manier te voorkomen. Heel slim, die zonnebloemdingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou ik hier ook wel willen zien, een zonnenbloemsnoer voorkomt veel vervelende vragen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg! Iets dat navolging zou verdienen hier in Nl.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!