Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 10 mei 2024

Verzoekje..

't Is bewolkt, maar het regent niet. Net als je het nodig hebt wil het niet regenen. Afgelopen maandag haalde ik een aantal stekken van meerderjarige vaste planten bij een vriendin. Een kofferbak vol. Die gingen de grond in; ik sproeide en wachtte op de beloofde buitjes die niet kwamen.Nu sproeien we én de planten én het grasveld. Vingers kruisen dat het iets wordt!


Kijk hier bij de vijver. Daar stonden 3 verstrengelde boompjes. Lang geleden geplant toen ze 30 cm hoog waren. Ze werden 1.30 meter en namen het licht weg. Ik had net flink geschoffeld in de tuin en was eigenlijk best moe, maar toen kwam Carl. "De volgende keer als je komt gaan die boompjes eruit, okay?"." Ach, dat is zo'n werk niet" zei hij, "zullen we het maar meteen doen". 
Nu zijn ze weg, de boompjes. 
Het ziet er allemaal nogal saai uit met een grasveld in wording en struiken die niet echt bloeien, maar dat komt nog wel. 


Gisteren waren we naar een concert met Nashville Nights. Musici / songwriters ..helemaal uit Nashville USA, op tournee in Europa.
De chef houdt van deze muziek en ik had twee kaartjes gekocht voor zijn verjaardag.
Ze speelden één avond hier in Fredericia, in het Tøjhus; ik had meteen besteld. 
Mensch: wat kunnen die zingen!! En die guitaren...klasse!
Da's genieten.



Maar vooraf gingen we eten bij het nieuwe  "Brød og Snaps". Je moet tenslotte de nieuwe ondernemers steunen, nietwaar. Het was lekker, en anders en sommige dingen moet je niet teveel willen veranderen. Smørrebrød heeft nu eenmaal tamelijk vaste tradities van hoe en wat bij elkaar hoort en dit was "nieuw". Ik nam brood met verse zalm en gerookte kaas salade. Dat op zich is al zout en dan daarbij ook nog geroosterde zoute amandelen..?? Of rode besjes bij een gepaneerde visfilet? 't Is weer eens wat anders. Alles was wel heerlijk fris en vers. De snaps...die namen we maar niet. 
Oh ja, ik was deze week ook nog bij de opticiën. Ik ben dat gedoe met die leesbrillen een beetje zat.
Na een grondige tjek heb ik een bril besteld met een multifocale glazen. Ik ben benieuwd of ik eraan kan wennen. 

2 opmerkingen:

  1. Het weer is niet de factor in ons leven waar je echt van op aan kunt.
    Chef boft maar met het uitje, opgevrolijkt door Nashville Nights, dat is muziek die wel goed is om te beluisteren. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Nashville!!!!! Ik was er een paar maanden geleden nog en heb zo genoten van de optredens daar. Ik wil terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!