Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 26 juni 2024

Huiswerk

Met een diabetespatiënt in huis is het altijd oppassen vooral nu het warm is. De bloedsuikerspiegel gaat op en neer. Oppassen met eten en vooral met drinken. Huisgemaakte producten zijn echt beter dan wat je in de winkels koopt. 

Ik maakte icetea (de zoon had een hele hoop losse thee gekregen van een buurman. Thee die bijna over de datum was en daarom niet meer verkocht kon worden). Ik kreeg een flinke zak mee naar huis. Dit is al de derde keer dat ik er icetea van maakte. Lekker dat 'ie is....mmm!


Citroenen zijn heerlijk vers en goedkoop op dit moment. Daar maak ik lemonade van. Die moet je aanvullen met water. Ook al zo lekker en dorstlessend.


De koelkast is weer opgeruimd en schoongemaakt. Van de rode uien maakte ik compõte. Die kunnen zo zeker 10 maanden worden bewaard.



En de knoflook die begon te spieren werd gepeld en in een glas met olijfolie gelegd.


Nu ga ik eens kijken of ik iets van de bessen kan redden. Een erg natte april, een droge mei en een koele juni, plus heel veel vogels in de tuin, hebben de struiken geen overvloed gegeven. 

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zoveel te drinken zelf maakt. De liefde die je erin stopt, zal te proeven zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een diabetespatiënt heeft wat meer zorg nodig tijdens de warmte.
    Lekker frisse zelf gemaakte icetea.
    Je bent een echte keukenprinses, ik kan er wel van genieten. Hans

    Hier doen de wolven het ook goed en hebben ook al welpen gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ het bouwen loopt hier ook vertraging op en de kosten stijgen ook.

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!