Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 28 juni 2024

Op reis via boeken

Gossie, wat ben ik op veel plaatsen en in veel landen geweest via het lezen of luisteren naar boeken. Ik ben net terug van een rondreis door Amerika, via dit boek van Leif Davidsen die met zijn vrouw in de voetsporen van Steinbeck reist (Geert Mak deed het ook ooit).



Ik was in India met  "Den hemmelige datter" (the secret daughter) en met "De vergulde zoon" van dezelfde schrijfster.

Ik was in Mexico en vluchtte met Lydia (boek van Jeanine Cummings) van Acapulco in 53 dagen 4257 kilometers tot net over de Amerikaanse grens. 

Ik heb Frankrijk bezocht in boeken, Indonesië en Zweden. Ook was ik in de Balkanlanden, in Rusland, Schotland en Griekenland. En waarschijnlijk op nog veel meer plaatsen. Nu lees ik een detective die in Oxford speelt (Cara Hunter). En wandel rond in Madrid via m'n luisterboek. Waar een boek je al niet heen voert....

3 opmerkingen:

  1. Ja, lezen verrijkt je leven echt. Leuk om te zien wat jij zoal leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt veel beleeft, zonder vertragingen van vervoer.
    Reizen kun je oneindig doen in je fantasie. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooit was er een boekenweekgeschenk getiteld: Even met de kont op reis. Dat ging hierover.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!