Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 16 juli 2024

Een beetje Europees eten.

Zondag maakte ik een een koude schotel oftewel een huzarensalade. Dat kennen ze niet in Denemarken. In een keer had ik daar zin in en de chef lust het best. Zelf maken, natuurlijk, want het is hier niet te koop. Het was best lekker, al zeg ik het zelf. En toen ik toch op de Nederlandse snackbar-toer was, kwamen er ook frikandellen en kroketten op tafel. 

Er was genoeg voor 4 personen en Caroline kwam gezellig mee eten. Een ijsje na; voila, een vakantie-eten-gevoel.

Vanwege het "gekke" weer, 's morgen frisjes  met vele regenbuien, maakte ik vandaag Franse uiensoep. Van een recept dat ik ooit-lang-geleden uit "Les Halles" in Parijs heb meegenomen. Met brood, wijn en kaas.  Dit recept heeft het voordeel dat er nog een halve fles wijn over is; die ligt in de koelkast. Voor morgen als het warm wordt. Want dat hebben de meterologen voorspeld. Maar die slaan de plank vaak mis. In het afgelopen weekend zou er een zondvloed komen; hier viel slechts een enkele bui. 

De foto's: die zijn van het www geleend.

4 opmerkingen:

  1. Is toch lekker af en toe op de snackbar toer te gaan, zeker met onbekende snacks.
    Ik volg een stel en die zijn nu op vakantie in Denemarken, die zijn overal wel de lokale en landelijke keuken aan het proberen. Hans

    @ inderdaad een hoop geld voor een garage met zolder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amersfoort is in het verleden al eens overstroomd door de Zuiderzee.

      Verwijderen
  2. Ik krijg meteen zin in een huzarensalade. Dat gaat altijd zo als ik op een blog over iets lekkers lees. Maar mijn man is al aan het koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die huzarensalade ziet er heerlijk uit. Dat moet ik ook eens proberen te maken, wij houden er ook van.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!