Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 5 september 2024

Hello

Nee, ik mankeer niks hoor. Ik moest gewoon even stoom afblazen. Kan gebeuren, nietwaar.

Je moet er immers toch zelf voor zorgen dat je weer blij/tevereden wordt ;-)

De mol is de deur tuin uit! We hebben flink wat gas via karbid en water in de vele molshopen geblazen. Zielig voor het beestje, maar op een andere manier was 't ie niet te vangen.

De chef construeerde een ...tja, hoe noem je zoiets. Een slang verbonden met een luchtdichte plastic bak. Een ventil om aan/uit te zetten. De bak wordt gevuld met water; dan gaan er een paar klompen karbid in zodat het gas vrijkomt. Tot nu toe heb ik geen mol meer gezien. Laten we hopen dat het zo blijft.

Het mooie weer blijft ook hier aanwezig ook al gaat de zon al om acht uur 's avond onder. Wat gaat dat snel. Het zeewater is 20 graden; vroeger doken we erin, maar dat was vroeger.

De chef heeft de oogoperatie achter de rug en ook al ziet hij nog wat wazig is de operatie goed gelukt. De grijze staar is weg. Nog drie weken druppelen, wat hij vreselijk vervelend vindt..haha! 

We fietsten naar het "Streetfood Festival", dat nog maar net opgezet was toen wij aan kwamen. Het ligt nu pal aan de haven en heel vreemd kwam de wind niet uit zee maar uit het oosten.

Zitjes aan zee 


Het was nog niet druk.







Wij deelden een Shawarma Box en ik schoof de uientaart die ik thuis had klaargemaakt de koelkast in. 

We hebben ook nog rabarber"grød" met rabarber uit eigen tuin. Lekker toetje.

We zingen donderdags weer in ons Longenkoor. 
Eenderde van de zangers was of ziek of op vakantie. Er heerst weer een virus...corona? og gewoon een zomergriepje? 
Ik heb tot nu toe niks onder de leden en zingen kan ook met weinig man.


En verder geniet ik van de warme dagen; daar worden we hier niet vaak mee verwend.

2 opmerkingen:

  1. Je tuin elke dag overhoop is ook niet prettig.
    Ik wist niet dat je ze met carbid kon vergassen.
    Gelukkig is Chef van de grijze staar af.
    Het zomergriepje heb ik gelukkig gehad. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij verjagen mollen met een stinkstok. Dat is dan bijv. een houten latje. Daarom heen gaat een in terpentine gedrenkt stuk stof (ouwe theedoek of zoiets) en die zetten we dan ergens in een gang. Het werkt goed, dan gaan ze naar de buren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!