Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 8 september 2024

Zomaar zonnig.

 

We zijn zo goed als klaar met het snoeiwerk; hoera! Carl gaf er een flinke draai aan afgelopen donderdag en de chef heeft alles naar de stort gebracht. 

Wel fijn, want volgens de berichten krijgen we ander weer. Regen en wind zijn voorspeld. 

Carl en Philip zitten allebei in de 9.klas en dan ga je deze week mee met een klassenreis. Carl met de bus naar Tsjechië en Praag, Philip met het vliegtuig naar Barcelona. In de 9.klas zijn de schoolgangers 15-16 jaar. 

Op die leeftijd zat ik in 3 MMS en daar had niemand ooit gehoord van schoolreizen. Niet in NL en echt niet in het buitenland.

Mijn dochter ging naar Italië toen ze op het gymnasium zat en zoonlief ging naar...bij God ik zou het echt niet meer weten...Foei moedertje!

Vrijdag fietste ik naar stad voor een nieuwe batterij in mijn horloge. Afgeven en een half uur later zou het het klaar zijn. Ik dwaalde maar wat door de stad en keek binnen bij Søstrene Grene. Daar is altijd wel wat te zien. Voor vrouwen,  mannen hebben daar meestal helemaal geen zin in. Ivona en ik zeggen altijd dat we ons "orienteren". Ik kocht alleen een doosje fruitbonbons.


Sandra had gevraagd of ik in het weekend voor de poezen wilde zorgen. Ze buiten laten en eten geven. Geen probleem; graag gedaan. Ze had de boeken die ze weg wilde doen voor de kast gezet. "Neem maar mee wat je wilt, mor". Ik viste er een stuk of vijf tussenuit. Nou wordt het wel weer tijd dat ik mijn eigen boekenkast ga opruimen. 


De chef fietst heel wat af om in beweging te blijven. Op een van zijn ritten nam hij een tak van een echte kastanje mee. Nu weet hij waar ze staan, maar hoogst waarschijnlijk rijpen ze hier niet. Ik heb de tak in een vaasje gezet waar het heel decoratief staat te pronken.


Vandaag fietsten we samen; over "Fælleden" naar het strand. Hier vooraan was het nog lekker rustig. De nieuwe "zwembrug" was in gebruik genomen.







Een eind verderop was het een stuk drukker.


Op het laatst aten we een (klein ;-) softijsje bij "Kaptajn Gammel Havn" aan de haven. Wij nemen altijd een klein ijsje, want hier weten ze niet wat klein is ..haha.


..en dan naar huis waar de chef een wiener schnitzel serveerde. 

4 opmerkingen:

  1. Carl heeft echte groene vingers.
    In onze schooljaren gingen we een dagje weg met de bus.
    Mannen kunnen zich wel oriënteren, maar dan moet het ze echt aanspreken.
    Het is zeker nog mooi fietsweer en een ijsje smaakt ook nog prima. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, oriënteren..... Die hou ik erin !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijk blog om te lezen. En dat van die ijsjes is helemaal waar. Wat zij, de Denen, een klein ijsje noemen, is voor mij vaak al meer dan groot genoeg. Maar ze hebben wel heerlijk ijs in DK, wij kunnen er slecht aan voorbij lopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!