Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 13 september 2024

Nazomer?

Oef; het was meer dan 10 graden kouder de afgelopen dagen vergeleken met een week geleden. We schrijven na-zomer; maar het voelt een beetje herfstig. Eigenlijk zou ik moeten wieden en het omkruid moeten verwijderen, maar ik doe het even rustig aan. 

Ik heb al bijna twee weken last van m'n schouders en de pijn trok naar m'n nek, met het gevolg dat ik zo'n zeurderige hoofdpijn had. Ik maakte een afspraak met de chiropractor en gelukkig kon ik de volgende dag al komen. Ja hoor, het hele zaakje bij mijn schouder zat in de knoop en Anne weet precies de plekken, de spieren te vinden waar het knelt. Wat een verademing. Ik ben best wel wat moe na die korte behandeling; de spieren gaan weer aan het werk. "Niet overbelasten en dinsdag terugkomen". Jazeker!

Anne is een slimme vrouw. Volgens mij maakt ze wat aanmerkingen op mij "generaliëblad" want ze vraagt altijd hoe het met mijn man gaat en of de kleinzoon vasthoudt aan zijn studie. Hij studeert het vak namelijk. 

En vandaag is hij jarig, Casper. Tweeentwintig alweer. We zijn uitgenodigd voor koffie met gebak op zondag, op het collegië (PFA-Kollegiet in Odense) waar hij woont. Hij heeft maar een kleine kamer, dus voor de koffie met meer zal hij vast de gezamelijke keuken gebruiken.

Ik deed vandaag wat boodschappen, poetste het hoognodige en keek twee afleveringen van "Vera" op tv terwijl ik sokken breide. Op FB zag ik deze leuke afbeelding; de museum-dames houden pauze. Met een knipoog naar Emie.


3 opmerkingen:

  1. Het voelt inderdaad een stuk frisser.
    Volgende week is de weersverwachting positiever.
    Een chiropractor kan de zaak weer helemaal in het gareel krijgen.
    Van harte gefeliciteerd met Casper. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de knipoog gezien hoor, wat een grappig plaatje! Sterkte met het herstel van je schouder!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!