Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 19 september 2024

Sokken en zo.

Ik ben maar weer eens aan het opruimen. Dit keer de sokken van de chef. 

Man, wat heeft hij er veel te veel. 


Nu het 's ochtends wat kouder is draagt hij graag wollen sokken in zijn sandalen 😏😊. Een paar of drie heeft zijn moeder lang geleden gebreid en daar zaten slijtgaten in.  Weggooien kan altijd nog, dus heb ik schoonmoeders stop-trommel uit de kast gehaald en de sokken gestopt. 


Dat was lang geleden zeg. Nu kunnen ze misschien nog een paar maanden mee. In elk geval zolang hij sandalen draagt.





De nazomer blijft nog even zomeren...wat fijn toch.


Gisteren had ik een gezellige lunch met oud-collegaas. Met hen werkte ik destijds als pedagoog bij de gemeentelijke dagmoeder-organistatie. Van 1987 tot 1994. De gastvrouw mocht het zomerhuis van een nichtje gebruiken; niet gek hè. Het was reuze gezellig.


In feite konden we buiten zitten, maar Bodil, de oudste van ons (87, links in het midden) was net over de brug na een flinke longontsteking. En ik sta er niet op want ik maakte de foto. 

1 opmerking:

  1. Het is weer weer om sokken te dragen.
    Zie mijn moeder zo zitten sokken aan het stoppen.
    Een lunch met oud-collegaas is toch uniek om nog steeds zo goed met elkaar op te kunnen schieten. Hans

    @ het podium kan een grote band herbergen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!