Heb jij dat ook weleens, dat je een winkel binnen komt en het personeel je geen enkele blik gunt?
Afgelopen vrijdag was in in de stad. Ik moest wat bak-spulletjes hebben en liep binnen bij "Kop&Kande". De winkel was leeg op twee man personeel na. Ik wist precies wat ik moest hebben en liep naar de toonbank. De ene winkeljuffrouw kreeg het ineens druk met glazen op de plaats te zetten, de andere rommelde wat aan de kassa. Ik moest nadrukkelijk vragen of iemand mij kon helpen, waarna de kassa-dame zich over mij ontfermde.
Omdat deze winkel niet alles had wat ik nodig had liep ik binnen bij de winkel aan de overkant. Hier was het een beetje hetzelfde verhaal.
Zondag waren de chef en ik bij de grote "Bauhaus" in Kolding. We keken naar nieuwe handvaten voor de keukenkastjes. Ik had ze gevonden, maar er stond geen prijs bij. Een van de winkelbedienden was vrij en wij vroegen om hulp. "Daar staat een scanner anders vraag het maar aan die balie". Mmm, niemand bij de balie. Eindelijk kwam er eentje maar die begon te tasten op de computer. Hij keek ons niet eens aan.
Kijk, op die mannier verlies je klanten aan de on-line verkoop. Wij gingen namelijk naar huis en zochten zelf op diverse webshops. (we kochten niks, daar niet van, maar kregen andere ideeën). Geen wonder dat de winkels leeg komen te staan.
Nee, ik hoef geen voorrang. Ik wil best wachten. Maar als zo'n winkelbediende zijn/haar klanten nu eens even aankeek en zei: "ogenblikje mevrouw". Of gewoon " kan ik U helpen". Als het personeel de klanten ZAG. Dat is nl het verschil tussen een anonieme webshop en een echte winkel. Zucht.
🎸 🎵 🎶 🎸
De verjaardag!
De oudste kleinzoon werd 19. NEGENTIEN. Hij wilde wel even op de foto met zijn mormor ;-)
PS, de traditie dat de jarige mag kiezen wat voor eten er op tafel komt is van ons op de kinderen overgegaan. Gisteren aten we pizza 😋😊.