Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 2 november 2017

Video-tolken.

Ik ben aangesloten bij een tolken-bureau om - als het nodig is - Deens/Nederlands te vertalen.
Vandaag zat ik klaar vooraan een video om te tolken bij een ouder/school gesprek dat plaatsvond in een plaats 100 kilometer in het westen van het land.
Het is niet vaak dat er een Deense/Nederlandse tolk nodig is. De bewoners van beide landen spreken over het algemeen goed Engels en/of Duits. 
Maar mensen die hier niet zo lang wonen en kinderen hebben die wat problemen op school hebben, daar is een tolk toch wel fijn en geeft meer duidelijkheid.

Leuk om te doen (en ik krijg er ook nog een centje voor).

Op de zaak is het ook nog/weer/steeds nog druk. Daar begon ik vanmorgen dus. 

Tussendoor de bedden verschonen en een bananencake bakken van overgebleven bananen die ik in de diepvries had gelegd. Dat ging uitstekend!




Buiten staat een plantenbakje met een cyclaam. Dat kreeg ik twee weken geleden van ons bezoek. Nooit geweten dat cyclamen buiten kunnen staan. Tot er vorst komt, zei Vivian. En ik moet zeggen, hij doet het prima!




1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!